Woensdag gehaktdag 1, 27-08


Woensdag (mijn eerste gehaktdag blogpost) en nog vakantie in onze regio. In tegenstelling tot de vakantievierende collegae heeft onze Blackboardopperallesbeheerder samen met de serverbeheerder een gigantische klus geklaard de afgelopen 2 weken. Alle cursistenaccounts die bestonden uit Noise, Oud Noise, Icaris, Oud Probol zijn gestandaardiseerd in Noise accounts (inclusief de data per leerling bijvoorbeeld Portfolio). Ook   zijn de e-mailadressen van de leerlingen gestandaardiseerd.
Waarom schrijf ik hierover? Welk ROC, welke Hogeschool en welke Universiteit heeft een helpdesk/ondersteuner/systeembeheerder/server beheerder van 1 persoon? Wij dus vanaf nu. Wilco als server beheerder en veel meer (building blocks, achtervang, techneut en knutselaar) is vertrokken naar een betere baan. Succes gewenst natuurlijk en dank. Maar hoe nu verder? Op de sectoren zijn er leden van de Blackboard gebruikersgroep (of proces coördinatoren) maar zij hebben 1001 andere taken naast de Blackboard ondersteuning op de sectoren. Handleidingen, gebruikersscholingen, kennisverdieping, testen, cursusbeheer, afspraken over standaardisering, kennisuitwisseling alles tussen neus en lippen door. Binnen het ROC breed gebruikte applicaties, Noise, TV3, Eduflex en meer hebben allemaal meer tijd, geld en mensen. Al deze applicaties gaan over precies dezelfde aantallen leerlingen, Blackboard heeft zelfs veel meer gebruikers.
Hoe kan 1 mens nu 7×24 uur Blackboard in de lucht houden?
Hier had ik nog een paar zinnen willen wijden aan doelen, middelen en procenten, maar heb al genoeg vuile was buiten gehangen, soms is dat mijns inziens noodzakelijk.
De eerste breek van de week is dus een zorgelijke vandaar deze frustratiepost en handen af van “onze” Henk…dus geen aanbiedingen in zijn mailbox, geen bananenschillen laten slingeren en geen ziektekiemen verspreiden.