Na een enerverende start bij het bord ben ik net beland in lokaal 1 om te gaan brainstormen over 21e eeuws leren. Het loopt nog geen storm…


Na een enerverende start bij het bord ben ik net beland in lokaal 1 om te gaan brainstormen over 21e eeuws leren. Het loopt nog geen storm maar dat maakt het juist extra levendig.
De hoofdvraag is..hoe kunnen we de 21e eeuwse vaardigheden in het kleuteronderwijs integreren?
Het model van Kennisnet en SLO wordt als kapstok gebruikt

De school werkt nu vanuit het principe Leren leren, Leren denken en Leren voor het Leven.
De school waar wij zijn werkt  al met Breintijd en heel veel onderdelen van het model worden al ingezet in het onderwijs. Maar op dit moment is het redelijk ad hoc en niet doordacht. Hoe breng je de daar nu structuur in aan.
Mooie uitwisseling van ervaringen over en weer. Lizette Mijland vertelt over de manier waarop zij nu bezig is met de creativiteitsontwikkeling van kinderen. Uit haar tas Begrijpen met je handen van Annette Weterings.
Wordt vervolgd….op naar de volgende ronde