Helpdeskmedewerkers gezocht Youp?

Natuurlijk is het een goede actie van Youp van ’t Hek, het wakkerschudden van de grote bedrijven met veel klanten en ingewikkelde helpdesks. Ook ik heb al eens verslag gedaan over mijn Vodafone en ING ergernissen.
Met het grote lezerspubliek van zijn column en het aantal volgers op Twitter heeft Youp een groot bereik. Wij zouden nooit zo prominent in de media opgepikt worden en de bedrijven sidderen dus.
Maar, Youp heeft 64.610 volgers op Twitter en volgt zelf slechts 97 mensen…dat maakt hem een “zender” in Twitterland.
Hij antwoordt volgens mij (ik heb hem 3 tweets gestuurd) niet op tweets aan hem, of in elk geval niet altijd en aan iedereen. Maakt dat hem niet net zo als de bedrijven waarop hij nu de aanval geopend heeft?
Argument zou kunnen zijn dat hij er geen geld voor krijgt en het niet zijn corebusiness is…maar ik las dat hij een “humorvol boekje” met de grappige dingen over helpdesks die wij hem sturen, gaat schrijven….wie krijgt dan de opbrengsten van dat boekje?